Special suggestion for St Valentine's Day in Rome - Proposta speciale per San Valentino a Roma
Posted by      02/04/2020     Il mondo dell'Opera , News , News - English , Opera and Classical Music World    Comments 0

ENGLISH (Scorri in basso per l’italiano)

 

Have you already prepared a romantic surprise for your better half? Here we have a special suggestion for St Valentine’s Day in Rome. We know you want to make it unforgettable for your partner, so we are going to stage a unique date for the most romantic concert in Rome in a wonderful Baroque venue, the Caravita Oratory, a few steps away from the Pantheon.

 

The Great Opera and Ballet – St Valentine’s Special Edition

Our concert proposal blends the most classical opera arias with the most romantic ballet choreography. Two couples meet on the stage to perform impressive vocal and ballet duets: two opera singers and two ballet dancers take turns in animating the scene, accompanied by Opera e Lirica string quartet and grand piano. You will hear the mellow voices of Emil Alekperov and Vanessa Fioretti and follow the magic steps of Valerio Polverari and Silvia Accardo, for the best-ever St Valentine’s Day in Rome.

 

St Valentine’s Dinner in Rome

For couples who want to start their romantic date early on, we recommend booking dinner with us as well. The typical restaurant Le Cave di S. Ignazio, just 30 feet away from the Caravita Oratory concert venue, will welcome you with a choice of three different menus for St. Valentine’s Dinner in Rome. We have formed a partnership with a valuable restaurant, so that the perfect timing is ensured. Since dinner starts from 6:30 pm, you can enjoy fantastic food and be sure that you will not miss the first arias of the concert.

 

Visit our dedicated page to see more details and book your tickets for St Valentine’s Day Concert in Rome.

 

ITALIANO

 

Hai già preparato una sorpresa romantica per la tua dolce metà? Qui ti suggeriamo qualcosa di speciale per festeggiare San Valentino a Roma. Sappiamo che vuoi rendere questa serata indimenticabile per la persona che hai accanto, quindi porteremo in scena una data unica del concerto più romantico della capitale, in una meravigliosa sala barocca: l’Oratorio del Caravita, a pochi passi dal Pantheon.

 

La Grande Opera e Balletto – Edizione Speciale San Valentino

La nostra proposta unisce le classiche arie d’opera alle più romantiche coreografie di danza. Due coppie si incontrano per eseguire incredibili duetti d’opera e balletto: due cantanti lirici e due ballerini di danza classica si alternano nell’animare la scena, accompagnati dall’ensemble di Opera e Lirica con quartetto d’archi e pianoforte a coda. Ascolterete le voci soavi di Emil Alekperov e Vanessa Fioretti e seguirete i passi di Valerio Polverari e Silvia Accardo, per il più bel concerto di San Valentino a Roma.

 

Cena di San Valentino a Roma

Se non vedi l’ora di dare inizio al tuo appuntamento romantico, ti consigliamo di prenotare con noi anche la cena. Il ristorante di cucina tradizionale Le Cave di S. Ignazio, a 9 metri dalla sala concerti dell’Oratorio del Caravita, vi accoglierà con una scelta di tre diversi menù per la cena di San Valentino a Roma. Abbiamo stretto una collaborazione con un ristorante di qualità in modo da rispettare perfettamente le tempistiche per accedere al concerto. Dato che siete liberi di cominciare a cenare già dalle 18:30, potrete gustare piatti prelibati con la tranquillità di non perdervi le prime arie del concerto.

 

Vai alla nostra pagina dedicata per maggiori dettagli e per prenotare i biglietti per il Concerto di San Valentino a Roma.